Artfiks

[Izložba] DOMINIK ŠTIBERNIK: Pity

Pity

Sodobni čas, ki ga vodi logika totalnega potrošništva, je na vseh ravneh dosegel svojo skrajno kritično točko. Današnji neoliberalizem, ki zaradi maksimiranja profita temelji na izkoriščanju prav vseh živih bitij, za sabo pušča skrajne posledice, zato je nujno začeti graditi sonaraven in trajostni sistem, torej sistem, ki enakovredno upošteva vse obstoječe biološke ekosisteme. Živimo torej v času, v katerem smo primorani premisliti osnovne kategorije moderne zahodne družbe, tako imenovanega napredka in razvoja, kajti: ali lahko resnično govorimo o napredku in razvoju, medtem ko pospešeno degradiramo okolje in ogrožamo življenje vsega živega na planetu oziroma planet sam? Zaradi svoje inherentne narave je kapitalistični sistem, ki ga poganja nenehna akumulacija kapitala (pri čemer vsi viri, ki so nenadomestiljivi, služijo zgolj gospodarski rasti), nezdružljiv s sonaravnim razvojem. Vztrajanje v takšnem sistemu nas zagotovo vodi v globalno katastrofo, pred katero nas lahko reši – dokler še imamo čas – zgolj obrat v diametralno nasprotno ekonomsko smer, ki bo temeljila na ekoloških in humanističnih vrednotah. Pri tem pa seveda ni vprašanje, ali bo preživela narava; vprašanje je, ali bo ob zelo verjetnih skrajnih okoljskih razmerah in pogojih bivanja lahko preživela človeška vrsta.

Serija fotografij je poziv k ponovnemu razmisleku naše narave in delovanja, je poziv k refleksiji in opustitvi naše »kože«, ki je (za naš planet) pogrešljiva. Potrebno je »sleči« zavojevalsko, kapitalistično belo kožo, v nasprotnem primeru se bo zemlja sama »otresla« nas.

Dominik Štibernik: Pity, 2019
Dominik Štibernik: Pity, 2019
Dominik Štibernik: Pity, 2019
Dominik Štibernik: Pity, 2019

Opis mojega dela

Ukvarjam se s snemanjem kratkih filmov ter glasbenih in drugih umetniških videov, prav tako pišem poezijo, kratke zgodbe in scenarije, ki jih nato pretvorim v raznolike vizualne medije. Raziskujem tudi delo z lateksom in silikonom, kjer izpopolnjujem tehniko izdelovanja realističnih lutk,  pri čemer me zanima preizpraševanje družbeno političnih pojavov. V teoriji raziskujem koncepte, kot so rasa, spol in razred ter pozicijo telesa na podlagi omenjenih kategorij. Zanimajo me tudi instalacije/razstavljanje človeških podob ali delov telesa, v kombinaciji z zvokom v galerijskem prostoru.

Poleg sodelovanja pri snemanjih in izdelovanju realističnih lutk v produkcijski hiši Mihe Knifica – Utopia film – asistiram tudi članu skupine IRWIN – Miranu Moharju, in sicer pri produkciji njegovih umetniških del.

Poleg raznolikih sodelovanj pri projektih in snemanjih sem imel diplomsko delo razstavljeno na zaključni razstavi Akademije AVA 011 (2019), pred tem pa so se na zaključnih razstavah predvajali moji kratki filmi in videospoti. Sodelujem tudi pri seriji skupinskih internacionalnih razstav z naslovom Between the Atlantic and Pacific Oceans (2019), ki ga je z inštitutom Ergo Sum zastavila in razstavila Daniela Danica Tepeš v Republiki Kiribati.

Vesel bom tudi vsakega novega poziva k sodelovanju, razstavljanju ali projektiranju.

Trenutno zaključujem dodiplomski študij na Akademiji za vizualne umetnosti AVA ter razmišljam o možnostih za magisterij.

Dominik Štibernik

6. julij 2020


Uredniški pregled: Katarina Bogataj